Tuesday, January 24, 2012

PERKARA MENGONG AKU BUAT

Assalammualaikum w.b.t.



Jam dah menunjukkan pukul 9:08 a.m. aku baru mencelik kan mata aku dari mimpi apa ntah,tak ingat pulak..*buruk perangai anak dara bangun lewat*..Kenapalah sunyi sangat rumah hari ni..Selalu ada berkumandang lagu-lagu lama dari siaran klasik nasional,al-maklumlah yang dengar pun orang veteran macam mama dan abah aku..So,nak tak nak aku yang muda remaja *perasan nye* ni pun kena laa dengar walau terpaksa..

Aku cakap sendiri,agaknya diaorang semua keluar kot,hari cuti kan..*sampai hati nak keluar tak kejut dan tak bagitau aku dulu,touching ni*..sob sob sob..Dengan langkah longlai,aku mencapai towel lalu menuju ke bilik air nak mandi..15 minit berlalu,aku dengar suara riuh rendah mereka,tapi aku buat tak tahu je..Takut nak menyampuk,nanti kena marah,ye arr bangun dah laa lewat kan..ehe..


Selesai pakai baju semua,aku ambil fon dan charger lalu mencucuk kan ke plug dan menekan suis nya..Tapi tak de reaksi pun kat bateri aku..Plug rosak kot..Habis semua plug aku try dari satu bilik ke bilik yang lain sehingga ke dapur..Harapan terakhir hanya di ruang tamu..Aku tengok abah tengah duduk relax dekat kerusi sambil makan limau,ma pulak dok perhatikan aku..Actually,diaorang ada je kat rumah,tak keluar mana pun,aku ni je pekak sikit tak dengar suara mereka..Buka lagi lagu kuat-kuat..

Lepas tu aku try lah plug kat sebelah kerusi tu,pun tak boleh juga..Sah!! Charger aku rosak..Grr!! Tanpa fikir panjang aku cakap dengan ma,‘ma nak beli charger baru lah,charger dah rosak tak boleh nak cas ni’..Ishhh! Asyik buat hal je charger ni..

Yang peliknya kenapa diaorang ni ketawa terkekeh-kekeh? Eh! Apa diaorang ingat aku main-main agaknya..Aku fadeup,konon-konon nak merajuk lah tapi tak sempat nak merajuk ma aku cakap ‘kalau macam tu belikan ma charger baru juga lah,mana tau charger baru nanti boleh cas kalu tak ada current’..Aku sangat blur dengan apa yang ma aku cuba sampaikan *maklum arr baru bangun tidur kan*..



Aku malas nak melayan,so aku tekan arr suis t.v nak tengok t.v,tapi tak boleh pun,dan di waktu dan ketika itulah baru aku dapat catch yang rumah aku blackout..grrr!! Yang diorang ni pun bukan nak berterus terang blackout..Rumah aku ni banyak angin masuk,so aku tak perasan yang kipas sebenarnya tak berpusing pun..Haa! Ketawa laa lagi ma abah..Isshhhhh!!

Rasa mengong pula,bila di fikir kan..Tak de current macam mana nak berfungsi plug-plug tu semua..Orang TNB ni pun satu,nak putuskan current buat arr announcement satu kampung..*tak pasal-pasal orang lain yang aku salahkan*..


TINTAPENA # Lenkali bangun tidur tu awal sikit,baru update dengan apa yang berlaku,tak lah kena ketawa..Ni tak,tidur nak lewat,bangun nak lambat,pick up pun slow,apa pun tak boleh..Kena gelak free je nanti..ehe..

2 comments:

  1. hahahah terkono ko dengan mak bpk ko sendiri. cayalah pak cik ngan mak cik. hehe

    ReplyDelete